piątek, 5 września 2014

Z innej beczki

Postanowiłam od czasu do czasu podać przepis na coś smacznego do zjedzenia.
Tym razem będą to ciasteczka które bardzo lubi moja rodzinka...

 Ciasteczka owsiane z żurawiną


Bardzo lubię przygotowywać słodycze, które uważam za zdrowe dla siebie i mojej rodziny.
Dlatego upiekłam dziś owsiane ciasteczka z żurawiną, które zawierają śladowe ilości mąki i cukru.
Zamiast pszennej mąki użyłam mąki pełnoziarnistej,a zwykły cukier zastąpiłam cukrem trzcinowym.
Naturalna słodycz żurawiny sprawia, że ciastka pięknie pachną i smakują na prawdę wyśmienicie.

 Ciasteczka owsiane są bardzo proste w przygotowaniu i można je nazwać wypiekiem ekspresowym. Przepis na nie znalazłam na stronie mala cukierenka.pl, jednak musiałam go nieco zmodyfikować. Jako osoba, która niestety musi uważać na ilość cukru w codziennej diecie, musiałam z przepisu pozbyć się jak największej ilości cukru i masła. Mimo dość ryzykownych zmian ciasteczka udały się i smakowały na prawdę świetnie:)




 Wierzę, że ciasteczka, które widzicie na zdjęciach to wypiek zdrowy i dodający energii.
Bardzo lubię ich wygląd, a szczególnie zapach, jaki roznosi się po domu podczas ich wypiekania.
Zachęcam i pozdrawiam.


Składniki:

3łyżki  suszonej żurawiny 2 szklanki płatków owsianych 1 szklanka mąki pełnoziarnistej 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia 150g miękkiego masła 3 łyżki trzcinowego cukru 1 jajko
1 cukier waniliowy 

1 .Wymieszać razem płatki owsiane, mąkę, proszek do pieczenia i żurawinę.
2.W drugiej misce utrzeć masło z cukrem zmieszanym z cukrem waniliowym (ucierać około 3-4 minuty). Zmniejszyć obroty miksera i dodać jajko, ucierać jeszcze przez około 30 sekund. Dodać mąkę wymieszaną z płatkami owsianymi oraz żurawiną i dokładnie wymieszać (najlepiej rękami).
3. Z ciasta formować ręką kulki,spłaszczyć lekko i układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Piekłam w temperaturze 180 stopni  przez 20 minut. Ciasteczka po wyjęciu z pieca wyjąć na kratkę i wystudzić.
Smacznego :)

Brak komentarzy: